RZR וטרקטורונים
אביזרים לטרקטורונים: המדריך המלא למטייל
מטיילים חובבי אקסטרים רואים בטרקטורון כלי רכב אולטימטיבי לנהיגה בשטחי טבע ושטחים פתוחים. תחום זה מציע לרוכבים מגוון רחב של אביזרים וציוד מכני מקיף, שיאפשר לאותם רכבי שטח תקינות ואורך חיים רחב לצד שמירה על בטיחות הרוכבים.
אנו ב-solomycar מציעים לקהל הרוכבים מגוון רחב של מוצרים בתחום. אלו כוללים קיטים ואביזרים לטרקטורונים, חלקי חילוף ונוזלים המיועדים לשימוש בכלי רכב אלו.
מהם בעצם הטרקטורונים ומה ייחודם לעומת כלי רכב אחרים?
הטרקטורון הינו כלי רכב פתוח הכולל ארבעה גלגלים, כשנהג הטרקטורון שולט בכלי הרכב באמצעות כידון והישיבה עליו היא בתנוחת רכיבה, בדומה לרכיבה על גבי אופנועים.
פיתוח של הטרקטורונים החל ביפן בסוף שנות השישים, כשאלו שימשו ככלי רכב חקלאיים שהפכו שמישים ויעילים במיוחד באזורים הרריים ומפותלים. הפיתוח הראשוני של הטרקטורונים ביפן כלל רכבי שטח להם שלושה גלגלים, תוך האפשרות להוסיף גלגל נוסף מטעמי הגברת הבטיחות.
בתחילת שנות השבעים החלו אותם טרקטורונים להגיע לארה"ב, כששם החלו אט אט להפוך לכלי רכב בתחום האקסטרים, זאת לצד שימושים נוספים שלהם, הן בתחום החקלאות ואף עבור נסיעה בשטחי ציד. בישראל, כלי רכב אלו זכו לשם "טרקטורון" בשל המראה הדומה של הגלגלים למראה של הטרקטורים.
ברוב הטרקטורונים הנמכרים בישראל קיימת האפשרות להנעה כפולה 4 על 4 וזאת בכדי לשפר את עבירות הרכבים בתנאי שטח קשים ומאתגרים. המנוע של הטרקטורון דומה למנועים הקיימים באופנועים ובו ארבע או שתי פעימות בנפחים של מאות סמ"ק.
חלקים לטרקטורונים
באתר האינטרנט שלנו תוכלו להתרשם ממבחר של חלקים לטרקטורונים. אלו כוללים פלאגים, מסנני שמן ואוויר ורצועות וריאטור.
פלאגים
תפקידם של הפלאגים, המוכרים בעברית כמצתים, הוא להצית את תערובת האוויר עם הדלק הדחוסים בצילינדרים. אילו האיכותיים יעצימו את הספק המנוע של הטרקטורון באמצעות בעירה שלמה ויעילה שתוביל לסל"ד גבוה של המנוע.
פלאגים הנחשבים לאיכותיים יהיו אלו בעלי ליבה ארוכה, המתאפיינים במרחב טמפרטורה רחב ועמידות גבוהה בפני הצטברות של משקעים והצתה מוקדמת. בנסיעה במהירות גבוהה של הטרקטורון, המבודד הארוך בפלאג מקורר באמצעות הכנסת תערובת טרייה של אוויר ודלק, כשבמהירות נמוכה של הטרקטורון, השפיץ הארוך בפלאג מתחמם לטמפרטורה גבוהה ומונע הצטברות של משקעים.
פלאגים איכותיים מצטיינים גם בליבה ארוכה, כשליבה זו מאפשרת את הצתת תערובת האוויר והדלק עמוק יותר בתוך תא השריפה ובכך מאפשרת קיצור המרחק שעל חזית האש לעבור בתא השריפה.
מסנני שמן
מסנני שמן לטרקטורונים מהווים חלק חשוב נוסף. בטיפולים ובמקרים שיש להחליף את מסנן השמן, חשוב לבחור במסנן בעל יכולות מתאימות ואיכותיות למאפייני המנוע שיש לטרקטורון שלכם. הצוותים המקצועיים של solomycar יוכלו להעניק לכם תמונה רחבה ומלאה לגבי הסוגים והדגמים של מסנני השמן וזאת בהתאם למאפייני המנוע של הטרקטורון.
לצד העובדה כי השמן במנועים אמור לאפשר לחלקים הפעילים במנוע (בוכנות, צילינדרים, גלגלי שיניים וכו') לנוע באופן חלק, מהווה מסנן השמן "כוח עזר" לפעולה זאת, בכך שתפקידו "ללכוד" את הלכלוך ושבבי המתכות שנוצרו בחלל המנוע וזאת בכדי למנוע מראש סתימות בתעלות המנוע ובשמירה על תקינות וניקיון משאבת השמן.
מסנן השמן מהווה רכיב בסיסי במנועי הטרקטורונים. מדובר ברכיב הנחשב לנגיש וזול שמתכלה במהירות ביחס לרכיבים אחרים בטרקטורונים ועל כן מומלץ להחליפו בתדירות גבוהה, גם בין מועדי הטיפולים.
מסנני השמן מתחברים לצנרת השמן במנוע באמצעות פתח הברגה בחלק התחתון של המסנן. מסביב לאותו פתח מרכזי ניתן להבחין במספר פתחים צרים הנמצאים במרחק שווה האחד מהשני, כשדרכם נכנס השמן למערכת הסינון של מסנן השמן.
בתוך המסנן, עובר שמן המנוע דרך נייר סינון ומגיע למגנט הממוקם בראש המסנן, כשאותו מגנט "מושך" אליו את חלקיקי המתכת וכך השמן עצמו שב למנוע כשהוא נטול חלקיקי מתכת.
מסנן שמן איכותי לטרקטורון יהיה כזה בעל שטח פנים רחב ויכולת סינון גבוהה ומדויקת. לצד מסננים איכותיים אלו, קיימים בשוק חלקי החילוף לטרקטורונים גם מסנני שמן בעלות יכולת סינון נמוכות, כשאלו מאופיינות בשטח פנים מצומצם ובכך מובילות למצב בו מנוע הטרקטורון אינו נהנה מרמת סינון שמן גבוהה ובפגיעה מתמשכת באיכות שמן המנוע ופגיעה אפשרית במנוע עצמו וחלקיו השונים.
נוזלים לטרקטורונים
לצד קטלוג חלקים לטרקטורונים, יכולים לקוחות solomycar ליהנות גם מקטגוריית נוזלים לטרקטורונים ובראשם מוצרים ייחודיים המותאמים לכלי רכב אלו, דוגמת שמן מנוע ונוזל קירור.
שמן מנוע לטרקטורון
על פניו, קיימים שמני מנוע איכותיים בתחום הרכב, כשאלו כוללים שמנים גם עבור רכבים להם מנועים בעלי נפח רחב. לצד זאת, חשוב לעשות הבחנה בין מגוון שמני המנוע הקיימים, לבין אלו הייחודיים המותאמים למנועי טרקטורונים.
חשוב להבהיר כי "סביבת העבודה" של השמן במנועי טרקטורונים נחשבת לקשוחה יותר. מנועים אלו פועלים בטמפרטורה וסל"ד גבוהים יותר מרוב כלי הרכב, מה שמצריך מהשמן יכולת עבודה מגוונת ומאתגרת יותר.
הרכב שמן מנוע לטרקטורונים יתאפיין ב"חבילת תוספים" רחבה יותר וזאת למול ה"תובענות" היתרה הקיימת במנועי טרקטורונים. אותם תוספים בשמן המנוע יכללו חומרים למניעת קורוזיה וחלודה בחללי המנוע, לבטח כשכלי רכב אלו אינם נמצאים בשימוש מתמשך ויומיומי, לעומת רכבים פרטיים, מה שמהווה כר פורה להיווצרות מהירה ורחבה יותר של קורוזיה וחלודה.
בכל הנוגע לצמיגות שמני המנוע המומלצים למנועי טרקטורונים, גילתה חברת POLARIS, ששמן המנוע שלה נמכר אצלנו, כי צמיגות בדרגה 5 היא האידיאלית לאותם רכבי שטח, כשרמת צמיגות זו (דרגה מספרית נמוכה של צמיגות שווה לרמת שמן מנוע איכותית יותר) אידיאלית בעת התנעה של הטרקטורונים בתנאי קור ובהגנה על המנועים בטמפרטורות גבוהות.
כזכור, המקור לטרקטורונים הוא בהיותם כלי רכב המשמשים לחקלאות, כשבכלי רכב אלו, בשונה מטרקטורוני שטח לטיולים, רמת הצמיגות המומלצת שונה וזאת למול העובדה כי אותם "טרקטורונים" לחקלאות מיועדים בביצוע, למשל, של חריש באדמה וגרירת חציר, כשרמת צמיגות בדרגה 10 תתאים יותר למול אותו מגוון יעדים שונה שיש לרכבים אלו.
נוזל קירור לטרקטורון
אלמנט נוזלי נוסף ומשמעותי בתחזוקת הטרקטורון נוגע לבחירה נבונה של נוזל הקירור. המלצת המומחים בתחום רכבי השטח היא בהחלפת נוזל הקירור לפחות פעם בשנה בטרקטורון.
עבור אלו העושים שימוש יומיומי או על בסיס שבועי בטרקטורון, מומלץ לבדוק את רמות נוזל הקירור לעיתים קרובות יותר. הימנעות מהחלפת נוזל הקירור לזמן ממושך מידי, עלולה לגרום לקורוזיה וחלודה במנוע.
הטרקטורון משמש כרכב שטח ובכך בא במגע מתמשך עם צמחייה ובוץ, מכאן שעל הנהגים לקחת בחשבון כי במידה והרדיאטור בטרקטורון נסתם מצמחייה ומבוץ, הדבר יוביל לכך שאותו נוזל קירור לא יוכל לבצע את תפקידו והמנוע עלול להתחמם יתר על המידה. על כן, ישנם רוכבי טרקטורונים מנוסים הנוהגים לבדוק את מצב הרדיאטור לפני כל נסיעה ואף בחלק מהעצירות היזומות שהם עורכים בשטח.
אנו ב- solomycarנוכל לספק לכם את נוזל הקירור המיטבי לטרקטורון שלכם, זאת לצד ביצוע החלפה של נוזל קירור ישן בחדש. תהליך שלוקח זמן מועט וכולל בתוכו שלושה שלבים עיקריים – ניקוז מלא של נוזל הקירור הישן, מילוי נוזל הקירור החדש וביצוע ניקוי וסגירה.