כל כמה זמן עושים טיפול לרכב?
בתחום הרכב קיימת שאלה משמעותית ומרכזית – כל כמה זמן עושים טיפול לרכב? לשאלה זו אין תשובה אחת נכונה, כשישנם מספר נקודות שחשוב להכיר ולקחת בחשבון.
בפורומים רבים של בעלי רכבים עולה השאלה, בתצורותיה השונות, כל כמה זמן צריך לעשות טיפול לרכב? שאלה זו מביאה עימה מספר שאלות נוספות, כשאלו נוגעת לאותה שאלה במקרים ובהם מדובר, למשל, על טיפול לרכב חדש ובמקרים אחרים בהם מדובר על רכב שנמצא על הכביש שנים רבות.
אנו ב-solomycar מאפשרים לקהל לקוחותינו ליהנות ממוצרים רבים לרכב שבהם עושים שימוש בכל טיפול תקופתי לרכב. מוצרים שיש בהם לשמור על תקינות הרכב והמערכות בהתאם לתכיפות הטיפולים של כל דגם.
ההמלצה הרווחת – להסתמך על הוראות יצרן הרכב
לכל רכב ישן ולבטח אלו החדשים קיימת חוברת עבה ומפורטת הנוגעת לאספקטים שונים של כלי הרכב שלכם. בתוך אותה חוברת קיימות הוראות והמלצות של היצרן לבעל הרכב, כשאלו מהוות את הבסיס לתחזוקה נאותה של הרכב.
בהוראות יצרן הרכב תמצאו חלק נרחב הנוגע בשאלה כל כמה זמן עושים טיפולים לרכב. הוראות היצרן בנוגע לשאלה זו מבוססות על בחינות ובדיקות של מומחים שהגיעו למסקנה באיזה שלב יש לקחת את רכבכם לטיפול תקופתי במוסך.
בלא מעט מקרים, ימליץ יצרן הרכב על הגעה למוסך לטיפול תקופתי אחרי כמות מסוימת של ק"מ, כשלרוב יהיה מדובר בהגעה לטיפול לאחר 15 אלף ק"מ. במידה ולא עברתם את אותה מכסת ק"מ בתוך שנה, ימליצו רבים מהיצרנים להגיע לטיפול בכל מקרה לאחר שנה על הכביש.
בחלק זה, תוכלו גם לראות כי הוראות היצרן לכל כמה זמן יש לבצע טיפול לרכב משתנות ככל שהשימוש ברכב נעשה לאורך שנים רבות, זאת במקביל לעלייה במספר הק"מ שהרכב גמע לאורך השנים. במקרים אלו, יש ותכיפות ההגעה למוסך לטיפולים תקופתיים תעלה ותחייב בטיפולים יסודיים יותר.
בעלי רכבים בישראל בוחרים להסתמך על הוראות היצרן בכל הנוגע לשאלה כל כמה זמן עושים טיפול לרכב. הקפדה בטיפולים בהתאם להוראות היצרן, לא רק בנוגע לתכיפות וזמני הטיפול, יבטיחו להם את כשירות ובטיחות רכבם לשנים רבות.
עקבו אחרי המלצות היצרן שמשתנות ומתחדדות לאורך השנים
לצד הוראות היצרן שאליהם אתם נחשפים עם רכישת הרכב, ישנם מקרים בהם יצרני רכב מעדכנים בהמלצות שונות הנוגעות לדגמים ישנים שלהם. עדכונים אלו יכולים לכלול אף המלצות חדשות הנוגעות לשאלה כל כמה ק"מ עושים טיפול לרכב.
המלצות חדשות ומעודכנות של יצרני רכבים קורות בהרבה מקרים מתוך ביצוע מחקר ופיתוח של יצרנית הרכב עצמה, זאת לצד המלצות, נתונים ומידע הנאסף מאנשי מקצוע באלפי מוסכים מורשים של יצרנית הרכב ברחבי העולם.
איסוף המידע והנתונים מעניק לאותן יצרניות תמונה חדה וברורה יותר הנוגעת לתחזוקת הדגמים שיצאו תחתן בשנים האחרונות ובכך מתאפר להן לדייק ולחדד יותר את הוראות היצרן שלהן.
פרסום ההמלצות החדשות הנוגעות לשאלה כמה זמן עושים טיפול לרכב ייעשה בכלל אמצעי התקשורת של היצרניות, כשישנם מקרים בהם אותו מידע אף יקבל ביטוי בכתבות ומגזינים בתחום הרכב.
טיפול לרכב לו היסטוריה של תאונות
לצערנו הרב, ישנם מקרים בהם חווינו תאונות עם הרכב שלנו. תאונות אשר הובילו להעברת הרכב למוסך, כשאלו הצריכו לא פעם טיפולים רבים על מנת להשיב את הרכב לכשירות מלאה.
לא פעם, לאחר תאונות דרכים, אנו נתבקש על ידי המוסך שמטפל ברכבנו להגיע בפרקי זמן אחרים לטיפולים אחרים. בחלק מהמקרים יש ונתבקש להגיע לעיתים קרובות יותר לטיפולים תקופתיים, כשבמקרים אחרים דווקא הטיפול היסודי מהתאונה שאירעה יאפשר לנו להגיע לטיפול הבא בתאריך מאוחר יותר.
דרישת המוסך לשנות את תכיפות הטיפולים והפרשי הזמן בין טיפול לטיפול מסתמכת על מספר מרכיבים שחשוב להכיר. בחלק מהמקרים, תאונת הדרכים תוביל לצורך בהחלפת מספר חלקים חשובים וקריטיים במערכות הרכב השונות ומכאן גם רצונו של המוסך לעקוב אחר יכולות הרכב לאחר תקופה קצרה יותר.
במידה והרכב שלכם עבר תאונה שהובילה לטיפול מתמשך שלו במוסך, חשוב במקרים אלו לא לקחת סיכונים ולהגיע לטיפולים במוסך כפי שהתבקשתם על ידי אנשי המקצוע במוסך. במידה ותמנעו מלהגיע בזמן לטיפולים הבאים, יש ובטיחות ויכולות הרכב יפגעו באופן משמעותי.
לא לחכות עם הטיפול לרכב במקרים בהם מתגלה תקלה מספר ימים לפני תאריך הטיפול התקופתי
אחת מהרעות החולות אצל בעלי רכבים רבים בישראל נוגעת למקרים בהם מתגלה תקלה ברכב שעלולה להיות משמעותית, כשהלך המחשבה של בעל הרכב הוא "למשוך" עם הרכב עד ההגעה למוסך לתאריך הטיפול הקרוב, כשבאותו טיפול יעדכן בעל הרכב את המוסך לגבי התקלה שהתגלתה אצלו לפני מספר שבועות.
במקרים אלו, בהם מתגלה אצלכם תקלה משמעותית ברכב, חשוב להגיע עם הרכב למוסך גם אם הייתם אמורים להגיע לטיפול תקופתי בעוד שבוע. נהיגה ברכב בו קיימת התרעה או סימן חיצוני לתקלה חמורה, גם למשך זמן קצר, עלולה להוביל להחמרת הבעיה ולפגיעה היקפית ורחבה במערכות נוספות.
במקרים רבים, אותה המתנה לתאריך הטיפול התקופתי וזאת בכדי לחסוך זמן ועצבים, עלולה לעלות לכם בסופו של דבר בתשלום כפול ומכופל בעבור הטיפול התקופתי, זאת לצד הצורך לשלם גם על אותה תיקון התקלה שהחמירה.
מה בנוגע לרכבים חשמליים?
השאלה כל כמה זמן עושים טיפול לרכב הינה שאלה רלוונטית גם בנוגע לרכבים חשמליים. על פניו, מדובר ברכבים שתחזוקתם נחשבת לקלה, נוחה וזולה יותר לעומת רכבים בעלי מנוע בנזין או דיזל. עם זאת, חשוב להבין שגם ברכבים אלו יש לדאוג ולהקפיד על שגרת טיפולים במסגרת זמן ברורה וקבועה.
מחיר טיפול לרכב חשמלי לא תמיד זול באופן משמעותי לעומת טיפול ברכבים אחרים. לצד זאת, הצורך להגיע לטיפול תקופתי אכן שריר וקיים גם ברכבים אלו, כשגם כאן ההמלצה להגיע לטיפול אחרי 15 אלך ק"מ או לאחר שנה.
חשוב לציין, כי לא כך מוסך רשאי, יכול ויודע כיצד להעניק טיפול לאותם רכבים חשמליים ולבטח להמליץ על תכיפות ושגרת הטיפולים. בעלי רכבי חשמליים בישראל מסתמכים, לא פעם, על המלצותיהם של אחרים במציאת אותם מוסכים שיעניקו להם את המעטפת הטיפולית הרחבה והמדויקת לדגם הרכב החשמלי שלהם.
עם התפתחות תחום הרכבים החשמליים, קיימת אצל יצרניות רבות השאיפה ליצור רכבים חשמליים שתכיפות הגעתם למוסך תצומצם למינימום הנדרש, כשהרצון הוא להוביל לאפשרות שטיפול תקופתי לרכב חשמלי יוכל להיעשות בבית הלקוח עצמו, כשאת הבדיקות שיש לעשות יוכל לבצע המוסכניק שהגיע באמצעות ציוד שקל לשנע.
איחור בהבאת הרכב לטיפול
אי עמידה בזמני הטיפול שנקבעו לרכב שלנו, זאת לצד שימוש תכוף ויומיומי ברכב, יוביל בסופו של דבר לפגיעה מתמשכת בכשירות הרכב ולבלאי קצר יותר של חלקים ומערכות שונות.
איחור משמעותי בטיפול התקופתי ברכב, טיפול הכולל, בין היתר, החלפת שמן המנוע בשמן מנוע חדש, יוביל במהרה להצטברות של לכלוך מזיק בשמן עצמו, כשאותם חלקיקים, יחד עם הפיכת שמן המנוע לחומצי, יפגעו בחלקי המנוע השונים.
בעלי רכבים שדחו את הטיפול ברכבם במספר חודשים, עלולים לגלות עם הגעתם לטיפול כי שמן המנוע שלהם הפך מלוכלך וצמיגי עד לפגיעה אנושה ביכולות המנוע ופגיעה בחלקיו השונים. במקרים אלו, יצטרכו אותם בעלי רכבים, לא רק לשלם על החלפת שמן המנוע הישן בחדש, אלא לשלם גם על ניקוי המנוע והחלפת חלקים שניזוקו בו.