הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > מחיר טיפול לרכב – מה חשוב להכיר ולדעת?

תחום הרכב בישראל נחשב לתחום דינמי ומתפתח ובו מתקיים גם דיון רחב הנוגע למחיר טיפול לרכב. קיימים מספר מאפיינים שיש בהם לקבוע כמה עולה טיפול לרכב, כשעל חלק ממאפיינים אלו נדון בכתבה שלפניכם. 

ברכישה של רכב חדש או משומש, חשוב כמובן להקפיד על הכנסת הרכב בזמן לטיפולים תקופתיים ואף במקרים בהם הרכב ניזוק ומצריך טיפול מידי. אנו כצרכנים, שואפים לטפל ברכבנו במוסכים מהימנים ומקצועיים, כשאלו גם מאפשרים ליהנות ממחיר הוגן. 

בכתבה שלפנינו נבחן את השונות הקיימת במחיר טיפול לרכב, זאת תוך הצגת השירות שאנו, ב-solomycar, מציעים ללקוחותינו.

טיפול תקופתי לרכב

בטרם ניגע בנושא מחיר טיפול לרכב במסגרת טיפול תקופתי, חשוב קודם להבין מהו בעצם טיפול תקופתי?
מדובר, בעצם, בטיפול מונע לרכב שלנו. טיפול בו נעשית בדיקה כללית רחבה למספר מערכות חיוניות. בדיקות אלו נעשות בכדי לשמור על הרכב במצב אידיאלי ובטיחותי וברצון למנוע התפתחות של תקלות ונזקים עתידיים, שעלות תיקונם תהיה גבוהה. 
טיפול תקופתי נותן דגש לבחינת מרכיבים וחלקים הנוגעים לבטיחות הרכב והנוסעים בו. הבדיקה כוללת, בין היתר, בדיקה של מערכת הבלמים, המנוע, רצועת הטיימינג ותקינות התאורה, המצבר, הצמיגים ועוד. 

כיום, טיפול תקופתי לרכב נעשה ברכבים לאחר שאלו גמעו בין 10 ל-15 אלף ק"מ או לאחר שנה מאז הטיפול הקודם (במידה וגמעו פחות מ-10 אלף ק"מ). האפשרות להבין אחרי כמה ק"מ יש צורך להגיע לטיפול תקופתי נמצא בהוראות היצרן בנוגע לדגמי הרכבים השונים.

מה משפיע על עלות המחיר התקופתי לרכב?

השוני והתנודות בעלות מחיר לטיפול תקופתי ברכב תלויים במספר משתנים שחשוב להכיר. 

מאפיין משמעותי לגובה המחיר, נוגע לטיפולים תקופתיים בהם יש צורך בהתקנה של חלפים לרכב. רכישת חלפים מקוריים לרכב יוביל למחיר גבוה יותר וזאת בהשוואה רכישת חלפים לא מקוריים. אנו ב-solomycar מציעים לקהל לקוחותינו טיפול עם חלפים איכותיים שאינם מקוריים בהתאם להוראות יצרן. הצעה זו כוללת שני סוגי טיפולים לרכב - טיפול עם חלפים מקוריים והטיפול המומלץ והמשתלם שלנו  - טיפול עם חלפים לא מקוריים שבחבילה זו נעשה שימוש במסנן שמן מקורי.

כידוע, חלק מרכזי בטיפול תקופתי נוגע להחלפה של נוזלים ושמנים ברכבים. מדובר על החלפה של שמן מנוע, נוזל בלמים, נוזל קירור ועוד. במוסכים רבים ממליצים להתאים את סוג השמנים והנוזלים לדגם הרכב, בהתאם להוראות יצרן כשישנם שמנים ונוזלים שמחירם גבוה יותר, כשאנו כצרכנים נספק לרכב שלנו שמנים ונוזלים המטיבים עימו ויאפשרו לתחזוקה מרבית ומקסום הביצועים. 

בחירה לבצע טיפול תקופתי, או כל טיפול אחר, במוסכים מורשים מהווה גורם נוסף שיש בו להשפיע על עלות הטיפול התקופתי. לצד מוסכים אלו, קיימים כמובן מוסכים שאינם מוגדרים כמורשים, אך אלו מפוקחים ומאושרים על ידי משרד התחבורה, כשהעלויות בהם נמוכות מאותם מוסכים מורשים (מוזמנים להעמיק בנושא באמצעות כתבה שפורסמה באתר solomycar במאי 2024 אודות סוגי המוסכים הקיימים בישראל).

ליצרנית ודגם הרכב גם כן השפעה על עלות הטיפול התקופתי לרכב. ישנם צרכנים הלוקחים נתון זה בחשבון בטרם החלטתם ברכישת רכב מחברה או רכב משומש. ישראלים רבים, מעדיפים, לא פעם, לרכוש רכבים מיצרניות רכבים שהטיפולים בהם זולים משמעותית וזאת בהשוואה ליצרניות אחרות. בישראל, הטיפולים לרכבים מיצרניות רכב מיפן ודרום קוריאה זולים לעומת יצרניות רכב אירופאיות. 

טווח עלויות הטיפול התקופתי לרכב

קיימת כיום חלוקה גסה לשלושה סוגים של טיפולים תקופתיים לרכב. מדובר על טיפול תקופתי קטן, בינוני וגדול, כשהמחירים שלהם שונים וזאת בהתאם לשמם. 

טיפול תקופתי קטן הינו טיפול שיכלול החלפה של שמנים, נוזלים ומסננים הכרחיים. טווח העלויות לטיפול תקופתי קטן בישראל נע בין 350 ל-500 ₪. לצידו, קיים טיפול תקופתי בינוני הכולל החלפה של שמנים ונוזלים המצריכים החלפה בתדירות גבוהה יותר. כאן מדובר על טווח עלויות הנע בין 500 ל-900 ₪. 

עלויות טיפול לרכב לאחר 200 אלף ק"מ

לצד עלות הטיפולים התקופתיים שאליהם התייחסנו קודם, קיים טיפול רחב ויסודי יותר לרכבים שנעשה לאחר גמיעת 200 אלף ק"מ. מדובר בטיפול שחשוב לבצע במוסכים המתמחים בטיפולים אלו וזאת בכדי לדאוג, בסופו של דבר, לתקינות של רכב שנמצא מספר רב של שנים על הכביש. בטיפול זה, מושם דגש מרכזי על היבטים מכאניים של הרכב ואף בדיקה רוחבית ויסודית הנוגעת למערכת החשמל. 
בבסיסו, עלות הטיפול לרכב לאחר 200 אלף ק"מ מתחילה מעלות של 550 ₪ ויכולה להגיע גם לעלות של אלפי שקלים. במקומות מסוימים ניתן כמובן ליהנות ממבצעים שבהם העלות נמוכה משמעותית. 
ישנם מקרים בהם תדרשו בעלויות נוספות וזאת בהתאם למצב הרכב. במידה ולאורך השנים הקפדתם בטיפולים תקופתיים לרכבכם, הסבירות כי בשלב זה הטיפול יאמיר לסכומים גבוהים מידי תהיה נמוכה. 

למה מחויב המוסך בהגשת הצעת מחיר לטיפול ברכב?

לאורך השנים האחרונות, ניסחו במשרד התחבורה הוראות נוהל שונות הנוגעות לאופן הצעות המחיר שעל מוסכים להגיש ללקוחותיהם. אופן הגשת הצעת המחיר מאפשרת ללקוחות המוסכים שקיפות רחבה הנוגעת למחיר הטיפול והחלפים המוצעים להם ואף לנושאים הנוגעים לאחריות שניתנת ולשאיפה ליצור שוק רכב תחרותי. 
הוראות נוהל שיצאו ב-2013 על ידי משרד התחבורה הדגישו כי כל מוסך "יציג בהצעת המחיר שייתן לצרכן מספר חלופות לתיקון הרכב, אשר יכללו את סוגי מוצרי התעבורה ומחירם. בהצעת המחיר יפרט המוסך את סוגי מוצרי התעבורה: מקוריים חדשים וחלפים שאינם חלפים מקוריים חדשים מסוגים וממקורות שונים, מספרם הקטלוגי, מחירם, תקופת האחריות הניתנת להם, תוך התאמה לדגם הרכב המבוקש ולצרכי התיקון".
הוראות נוהל אלו מאפשרת לצרכני רכב רבים לקבל הצעות מחיר מסודרות, מלאות ומנומקות המאפשרות להם לא רק לברור בין המחירים השונים המוצעים להם, אלא ליהנות גם ממספר הצעות הנוגעות לחלופות התיקון השונות וממידע רחב בנוגע לבחירתם בחלפים מקוריים ואלו שאינם מקוריים. 
עבור חברות ועסקים המחזיקים בצי של רכבים, נוהל זה מאפשר לאותן מסגרות לברור בין הצעות מחיר שונות ולהבטיח לעצמם מסגרת טיפול מקצועית ומנוסה וכזו המאפשרת להם לעמוד בתקציב הרכב השנתי שלהם ולהגיע לחיסכון של מאות אלפי שקלים בשנה, אם לא יותר מכך. 

כיצד solomycar יכולים לסייע עם הטיפול לרכב שלכם?

אנו ב-solomycar מודעים לתחושת הג'ונגל הסבוך והמורכב שיש בקרב בעלי רכבים רבים בכל הנוגע למציאת מוסך מהימן, מקצועי והוגן מבחינת המחירים שהוא מציע. אצלנו נהנים לקוחות solomycar ממחירים ידועים מראש וזאת מבלי לגלות אחרי הטיפול אודות "הפתעות" נוספות מהמוסך. 
במסגרת השירותים שאנו מציעים, נהנים לקוחותינו מהאפשרות לשנע את רכבם לטיפול תקופתי במוסך בעלות המתחילה מ- 49.90 ₪ בלבד, כששינוע זה כולל את איסוף הרכב והחזרה עד בית הלקוח, כששירות זה מתבצע במעל ל-40 נקודות שירות ברחבי הארץ זאת תוך שמירה על אחריות יצרן. 
במקרים ובהם לאחר שינוע הרכב, מתגלה במוסך כי ישנו צורך בטיפולים נוספים שאותם לא צפיתם, אנו נדאג ליצור קשר עם בעל הרכב וליידע אותו בנוגע לצורך בעבודה נוספת ובהצעה הקיימת עבורו במוסך. רק לאחר אישורו של בעל הרכב, תתבצע העבודה הנוספת וזו בהתאם למה שסוכם. 


מעוניינים לדעת יותר על אותו שירות שאנו מציעים? להבין האם מחיר טיפול לרכב שהוצע לכם הוגן? מוזמנים ליצור קשר עוד היום בטלפון 9383* או להיכנס לעמוד הטיפולים לרכב שלנו
 

 

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button