הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > אילו דגשים חשוב להכיר בבחירה של מוסך לרכב שלכם?

רבים מהישראלים והישראליות בעלי הרכבים שואפים למצוא מוסך מקצועי והמהימן שאליו יוכלו להגיע בעת הצורך לטיפול ברכבם. היכולת לבחור במוסך מקצועי ומהימן מצריכה בחינה מעמיקה של מספר מאפיינים וגורמים שחשוב לקחת בחשבון. 

הבחירה במוסך מקצועי ומהימן מצריכה, בראש ובראשונה, הכרה של עולם הרכב בישראל. הכרה זו, על ידי בעלי רכבים בישראל, צריכה לכלול את העובדה כי בישראל, על פי נתונים שהציגה עמותת "אור ירוק" בשנים האחרונות, קיימים כ-2,500 מוסכים לא מורשים המוכרים בכינוי "מוסכי מדרכה". 


הידיעה כי בישראל קיימים מוסכים שאינם מורשים, הובילה את משרד התחבורה לפרסם מאגר מידע המתעדכן תדיר וכולל רשימה מלאה של מוסכים ומכוני רישוי הנמצאים תחת פיקוח ומאושרים על ידם. 


אנו ב-solomycar מבינים עד כמה חשוב לקהל לקוחותינו לאתר את המוסכים המקצועיים והמהימנים באזור מגוריהם. בקרוב, נעלה באתר האינטרנט שלנו את אזור המוסכים הייחודי שלנו. אזור נאפשר לכם לבחור מוסכים מקצועיים לביצוע טיפולים ותיקונים במחירים מיוחדים ובשירות חם. 


באזור המוסכים שלנו תוכלו לחפש מוסכים לרכב בהתאם, כאמור, לאזורי המגורים שלכם כשהחיפוש יכלול תחילה חלוקה לארבעה אזורים (מרכז, צפון, דרום וירושלים) ובבחירה של מוסכים בישוב מסוים בו אתם חיים או מתגוררים בסמוך. 


לצד הבחירה במוסכים מורשים הקרובים למקום מגוריכם, תוכלו לצמצם את רשימת המוסכים באמצעות רשימה של עשרות יצרניים שונים, בין אם מדובר על רכבי "הונדה" ו"טויוטה" ועד רכבי "יגואר" ו"לקסוס". 

מהם סוגי המוסכים הקיימים בישראל?

בישראל ניתן לחלק את סוגי המוסכים לשלוש קטגוריות מרכזיות – מוסך מורשה, מוסך יבואן ואותם "מוסכי מדרכה" שהזכרנו קודם. 


מוסך מורשה הינו מוסך שקיבל את רישיון משרד התחבורה ובו ניתן ללקוחות ליהנות מכלל הפעולות והטיפולים שמוסך יכול לבצע. מוסכים אלו פועלים תחת סטנדרטיים קפדניים שנקבעו על ידי משרד התחבורה, כשאלו נחשבים ברובם גם למוסכים מורשים על ידי איגוד המוסכים בישראל


מוסכים מורשים מחויבים להציג לקהל הלקוחות המגיע למוסך מחירון זמין ונראה לעין, הכולל את כלל עלויות הטיפול השונות. חובתם לשקף ללקוחות את מהות הטיפול, הערכת עלויות וקבלת אישור מהלקוח לטיפול ברכב. 


רבים מהישראלים והישראליות מעדיפים לבחור במוסכים מורשים, גם אם עלות הטיפול בהם גבוהה יותר. חלק מהעדפה זו קשורה לעובדה כי במקרה של טענה או תלונה כלפי המוסך, קיים פיקוח שיבחן כל מקרה לעומק ויפעל בהתאם. 


סוג שני של מוסכים בישראל הם מוסכים של יבואנים. מדובר על קטגוריה של מוסכים מורשים שקיבלו זיכיון של יבואן רכב הנחשב למהימן, כשיבואן הרכב הוא זה הקובע את תנאי השירות, הטיפול, השירות והחיוב. 


ייחודיות של מוסכי יבואן נוגעת בעובדה כי מדובר במוסכים הנחשבים למקצועיים יותר, בשל כך שהם מוסכים המיועדים לטיפול ברשימה מצומצמת של דגמי רכבים, ומכאן שיש והם יוכלו להעניק טיפול מדויק יותר לאותם דגמים. 


יתרון נוסף ובולט של מוסכי יבואן הוא זמינות חלקי החילוף הנמצאים בהם. במוסכים אלו יוחזקו מלאים רחבים של חלקי חילוף מקוריים עבור דגמי הרכבים בהם מוסכי היבואן מטפלים ומכאן שהלקוחות נהנים מחלקי חילוף ברמה גבוהה ומבלי הצורך להמתין מספר רב של ימים להגעתם ארצה. 


חשוב לציין, כי גם במוסכים אלו המחיר ייחשב למחיר גבוה, כשמנגד קיימת אחריות על חלק ניכר מחלקי החילוף של שנה עד שנתיים, מה שהופך את הטיפול במוסך זה לכדאי לאורך זמן. 


הקטגוריה השלישית של מוסכים בישראל הם אותם "מוסכי מדרכה". מדובר בעצם על מוסכים פיראטיים שאינם מורשים על ידי משרד התחבורה, ומכאן שהם אינם מחויבים לעמוד בסטנדרטים הנדרשים ממוסכים מורשים. 


במוסכים אלו תמצאו צוות עובדים שהסמכתם כאנשי מקצוע בתחום הרכב מוטלת בספק, כאלו העושים שימוש בציוד שלא מתאים, חלקם נמנעים מהענקת חשבוניות מס וקבלות ובהענקת מענה ללקוחות שבאים בתלונות במקרים של תקלות מתמשכות. 


טיפולים ברכבים באותם "מוסכי מדרכה" מהווים בסופו של דבר התנהלות שמסכנת את חיינו וחיי הנהגים והולכי הרגל סביבנו. הטיפול הלקוי בחלק ניכר ממוסכים אלו מוביל לכך שיש בישראל אלפי כלי רכב שאינם מטופלים כראוי ומהווים סכנה ממשית למקרים של תקלות העלולות להוביל לתאונות קטלניות הכוללות פצועים והרוגים. 

לנו הבחירה באיזה מוסך ניקח את רכבנו לטיפול

נכון להיום, לנו כצרכנים הזכות המלאה לבחור במוסך שמתאים לנו ומבלי ששום גוף יוכל לחייב אותנו להגיע למוסכים מסוימים, בין אם מדובר על סוכני ביטוח, חברות ביטוח, מרכזי שמאות רכב העובדים עם חברות ביטוח, יבואן הרכב ועוד. 


לצד החופש המלא בבחירה של המוסך שיטפל ברכבים שלנו, חשוב להכיר כי לחברת הביטוח, בה ביטחנו את הרכב, קיימת רשימה רחבה של מוסכים מורשים הנכללים בהסדר מולם. עבור רוב המבוטחים, הבחירה במוסך שבו יטופל רכבם מתחילה מאותה רשימה, מה שמקל על הבחירה תוך הידיעה והביטחון כי חברת הביטוח שלהם שואפת בעצמה לעבוד עם מוסכים מקצועיים ומהימנים. 

מהם הפרמטרים המרכזיים שחשוב לקחת בחשבון בבחירה של מוסך?

מומחים בתחום הטיפול ברכב מצביעים על שלושה פרמטרים מרכזיים הנוגעים לבחירה מטיבה של מוסך - שקיפות, אמינות ואיכות הטיפול ברכב.


שקיפות המוסך מהווה פרמטר מרכזי וחשוב. על המוסך להציג, כאמור, את המחירון המלא לכלל הטיפולים שהוא מעניק, זאת לצד מחירון הנוגע לחלקי החילוף שהוא מציע. מוסכים רבים, להם נוכחות במרחב הדיגיטלי, מציגים את המחירון ושקיפותם המלאה גם במרחב זה, מה שבהחלט מחזק את הדעה החיובית לגביהם. 


לצד שקיפות מלאה, חשוב לבחור במוסך הנחשב לאמין ומהימן. מוסך שיימנע מהתנהלות לא אמינה בה הוא ממציא תקלות וממליץ על טיפולים שאין בהם צורך, רק בכדי שיוכל ליהנות מהכנסה גבוהה יותר, לבטח מול לקוחות תמימים שאינם בקיעים בעניינים המקצועיים והטכניים של רכבם. 


מוסך בעל שקיפות ואמינות ייחשב לאיכותי, אם גם איכות הטיפול ברכב היא ברמה גבוהה. מוסך הנחשב למקצועי יכלול בתוכו צוות עובדים מנוסה שעבר עם השנים הסמכות שונות ורחבות בתחום הרכב, במוסך בו נעשה שימוש בטכנולוגיות חדישות ומדויקות יותר וכזה שרואה באיכות הטיפול ברכב כפרמטר שאין לסטות ממנו בשם מצב. 


מוסכים המצטיינים בשלושת הפרמטרים שציינו, יהיו אלו שיש וכדאי להגיע אליהם. לצד מאגרי המידע בהם ניתן למצוא רשימה מסודרת של מוסכים מורשים, חשוב כמובן להתייעץ עם מכרים, חברים ובני משפחה ולבחון במרחב הדיגיטלי המלצות של גולשים אחרים אודות מוסכים אליהם פנו. 

התנהלות תקינה של המוסך בעת כניסה ויציאה של רכב

מוסכים מקצועיים ומהימנים יהיו אלו בהם הכנסת הרכב לטיפול תעשה בצורה מסודרת ומכבדת. עם כניסת הרכב והלקוח למוסך, ידרוש אותו מוסך מילוי הזמנת תיקון. מדובר בעצם בהסכם שירות בין הלקוח למוסך עצמו, כשבהסכם זה מוגדרות דרישות הלקוח לטיפולים שיש לבצע. הסכם זה מחייב את המוסך בביצוע הטיפולים שאותם ביקשתם וזאת מבלי שיבצעו טיפולים אחרים ללא הסכמתכם. 


בתום הטיפול, על המוסך להציג ולפרט, כחלק מאותה שקיפות אליה התייחסנו קודם, אודות התשלום שעל הלקוח לשלם. פירוט זה אמור לכלול רשימה מסודרת של מחירי העבודה של צוות העובדים במקום ורשימה שתכלול את עלות החלקים החדשים שהותקנו ברכב.

לקריאה נוספת אודות טיפולים לרכב לחצו כאן

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button