תוסף דלק
ברכבים שלנו ניתן למצוא מספר לא מבוטל של נוזלים הכרחיים. שימוש באותם נוזלים מאפשר לכל רכב לפעול באופן מיטבי לאורך זמן. נהגים ונהגות בישראל יודעים לומר עד כמה תוספי דלק הכרחיים גם הם, לבטח ברכבים בהם יש רצון למקסם את ביצועי הרכב.
באתר האינטרנט של solomycar תוכלו להתרשם ממגוון רחב של תוספי דלק איכותיים. התאמת תוספי הדלק לסוג הרכב משמעותית כמובן, כשאנו ב-solomycar נשמח להתאים לכם את תוסף הדלק לרכב שלכם וזאת תוך היכולת ליצור עימנו קשר בוואטסאפ או בטלפון 9383*.
למה משמשים תוספי דלק?
מטרת תוספי הדלק הוא בניקוי מערכת תאי שריפת הדלקים ברכבים, כשחלק מניקוי מערכת זו נעשה בעצם בהמסה של משקעים שהצטברו בה. בנוסף לכך, תוספים לדלק משמשות אף כנוזלים לניקוי מערכות נוספות ברכב וזאת בכדי להקל על פעילות מנוע הרכב, במניעת מאמץ יתר של מערכות הרכב ובעיכוב הבלאי.
תוספי דלק איכותיים לרכבי דיזל משמשים כתוספים ייעודיים, המאפשרים למנוע הדיזל לפעול בצורה מהירה יותר, ביכולת לנקות את מערכת הדלק, בשחרור לחות ממיכל הדלק, בהוספת חומר סיכה לדלק, במניעת והפסקת גידולים פטרייתיים שהסולר פגיע אליהם ובהגדלת דירוג הצטאן בדלק.
הבחנה בין שני סוגים של תוספי דלק
בעולם הרכב קיימת כיום הבחנה בין שני סוגים שונים של תוספי דלק. אלו כוללים תוספים מייצבי דלק ותוספים לשיפור ביצועי דלק, כשבשני סוגים אלו תמצאו תערובת של חומרי ניקוי המיועדת לשיפור ביצוע המנוע ברכב.
תוספי דלק מסוג מייצבי דלק מיועדים להיות תוספים בעלי יכולת לתרום לחיסכון בדלק. זאת לצד תפקידם כייצוב הדלק במכל וביכולת להבטיח כי הדלק במכל לא יתקלקל לאורך זמן. תוספי דלק מסוג משפרי ביצועי דלק, מיועדים ברכבים בהם נרצה להאריך את הקילומטראז' של טנק הדלק, בניקוי מערכות הדלק והמזרקים ואף ביכולתם לשמש כחומרי ניקוי בקרבורטורים.
מהם החומרים המרכזיים המרכיבים את תוספי הדלק?
בחלק ניכר מתוספי הדלק ניתן למצוא את החומרים הבאים: אצטון (משמש כחומר אידוי), אֶתֶר, תחמוצת חנקן, ניטרומתאן, גומי בוטילי (חומר אותו נמצא לרוב בתוספים למנועי דיזל עבור ניקוי המזרקים במנוע), חמצן, ברזל גולמי (משמש לשיפור קילומטראז' הדלק), סיליקון (משמש כחומר נגד למול הקצפת הסולר ברכבי דיזל) וטטרניטרומתאן.
חומרים אלו ושילובם יחד מאפשר לתוספי הדלק לפעול כנוזלים נוגדי חמצון, כחומר זיקוק וניקוי, מאיצי אוקטן, מסירי ודוחי מים, מעכבי קורוזיה ועוד.
כיצד לבצע הוספה של תוסף דלק בצורה אופטימלית?
הוספה של תוסף דלק לרכב פשוט וקל ויכול להתבצע על ידי כל נהג ונהגת. ההמלצה הרווחת הינה בשילוב תוסף דלק על מיכל מלא. בעת תדלוק הרכב, ההמלצה היא לתדלק את טנק הרכב במספר ליטרים של דלק, לעצור את התדלוק, להוסיף למכל את תוסף הדלק ורק אז להמשיך בתדלוק.
למול העובדה כי מדובר בפעולה פשוטה, חשוב לחדד ולומר כי הוספת התוסף לדלק, הנעשית בעת תדלוק הרכב, חשוב שתעשה כשהרכב שלכם אינו מונע. בנוסף לכך, חשוב לדאוג שאותה פעולה פשוטה תעשה על ידי אדם מבוגר ולהימנע מביצוע הפעולה על ידי ילדים או נערים צעירים.
היכן לאחסן את תוספי הדלק?
ישנם נהגים ונהגות המעדיפים לרכוש מראש מספר תוספי דלק. עבור חברות המחזיקות בצי רכבים עבור עובדיהם, רכישה מראש של מספר רב של תוספי דלק הכרחית ומאפשרת לאותן חברות, באותה רכישה אחת ומרוכזת, ליהנות ממחיר נמוך יותר לכל תוסף.
ברכישה מראש של מספר תוספי דלק, נשאלת השאלה האם כדאי לאחסן את תוספי הדלק ברכבנו או שיש וכדאי לאחסנם בבית או במחסן. מכיוון שמדובר בנוזלים בעלי חומרים דליקים, ההמלצה הרווחת היא באחסון שלהם במקום קריר בבית או במחסן ולהימנע מאחסון של מספר תוספים ברכבכם.
האם תוספי דלק לא מתווספים לדלקים מראש?
רבים מהנהגים והנהגות שואלים האם תוספי הדלק לא נמצאים בדלקים מבעוד מועד. התשובה לשאלה זו חיובית, אך חשוב להבין כי תוספי הדלק המתווספים לדלקים בתחנות הדלק יהיו לרוב מדוללים ואינם חזקים דיו בכדי לייעל את מערכות הדלק והנהיגה ברכבים שלכם.
במידה וישנם נהגים המעדיפים להסתמך על אותם תוספים שנוספו לדלקים מבעוד מועד, חשוב לציין כי הסתמכות זו איננה מאפשרת לרכב ליהנות מיתרונות תוספי הדלק, כפי שאלו באים לידי ביטוי במקרים בהם נוסיף תוסף דלק איכותי לרכב שלנו בהתאם להוראות היצרן.
תדירות השימוש בתוסף דלק
יצרניות הרכב השונות מציינות בספרי הרכבים אודות התדירות האופטימלית לשימוש בתוסף לרכב. ברוב הרכבים הפרטיים ההמלצה לשימוש בתוסף לרכב נעשית בכל עשרת אלפים ק"מ. יצרניות הרכב אף מציינות אילו סוגים של תוספי דלק מתאימים לרכב שלכם, כששימוש בתוספים האמורים לשמש דגמים אחרים בהחלט אינו מומלץ.
ישנם רכבים בהם מומחים ממליצים על שילוב של שני תוספים או יותר. שילוב של תוספים למכל הדלק רצוי שייעשה עם איש מקצוע לו התמחות עם מערכות הדלק והמנוע ברכב, כשיש להימנע מניסיונות עצמאיים שלכם.
תוספי דלק לרכבים בעלי קילומטראז' גבוה ונמוך
ברכבים ישנים בעלי קילומטראז' של מעל ל-96,500 ק"מ המאופיינים, בין היתר, בבלאי גבוה נרצה תוספי דלק איכותיים המצטיינים בחידוש וניקוי יסודי של כלל מערכת הדלק ברכב ותוספים המכילים חומרי ניקוי וממיסים בעלי יכולת ניקוי והמסה גבוהים וזאת בעבור ניקוי יסודי של מזרקי הדלק, שסתומי היניקה, תאי הבערה והקרבורטורים.
תוספים ייעודיים אלו יוכלו להמיס שאריות דלק ומרבצי פחמן, בהשבת כוח שאבד למנוע ובשיפור יכולות הנהיגה של הרכב.
ברכבים שטרם עברו קילומטראז' של 96,500 ק"מ ובהם מערכות הדלק טרם נוקו באופן קבוע, רצוי לעשות שימוש בתוספי דלק המצטיינים בניקוי שסתומי היניקה, מזרקי הדלק, הקרבורטורים ותאי הבערה. תוסף בעל יכולות המסה של חומרי גומי, לכה ומשקעי פחמן ולסייע למנוע להגיע לביצועי השיא שלו, זאת לצד שיפור התנעת הרכב, יכולת הנהיגה והארכת הקילומטראז' של טנק הדלק.
תוספים איכותיים לרכב מבית MOTUL הצרפתית
אנו ב-solomycar מאפשרים לקהל לקוחותינו ליהנות, כאמור, ממגוון רחב של תוספי דלק איכותיים. כאן, בחרנו לאפשר ללקוחותינו ליהנות מתוספי הדלק האיכותיים של חברת MOTUL הצרפתית. חברה לה המתמחה בייצור מגוון רחב של תוספי דלק למנועי בנזין ודיזל.
מרקוס וולקרט, מנהל הפיתוח העסקי של MOTUL בגרמניה מעיד כי תוספי הדלק של MOTUL משמשים כ"תרופות בריאות יעילות ובלתי תלויות". עוד מוסיף וולקרט, באתר הרשמי של החברה, כי MOTUL פועלת ל"הרחבת קו התוספים שלנו, לכלול מוצרים המיועדים במיוחד למכירה לצרכני קצה. אנו מרחיבים את קבוצת היעד שלנו. לכלול לקוחות, שאם לא כן, לא היה להם קשר עם המוצרים הקלים מאוד לשימוש הללו".
וולקוט מדגיש בהמשך כי ייצור תוספי הדלק של MOTUL נבנה מתוך "הידע שנרכש משותפויות רבות עם יצרני רכב וצוותי מרוץ וכמובן מהמשוב מסדנאות שעזרו לנו רבות בפיתוח. בנוסף לאיכות המוכחת שלנו, אנו שמים דגש רב על חדשנות ומציעים מוצרים שתפקידם, כנראה, ייחודי בשוק הצרכני. בכך אנו גם חושבים, באופן עקבי, על השינויים בניידות ופיתחנו, למשל, מערכת דלק אלקטרונית לטיפול בדרישות המיוחדות של כלי רכב היברידיים".