הזן מספר רישוי
בית > מה צריך להביא לטסט לרכב?

מה צריך להביא לטסט לרכב?

הרישוי השנתי של הרכב הפרטי שלנו מהווה הליך חשוב המיועד לוודא כי הרכב תקין ובטיחותי. רוב הנהגים בישראל מודעים לחשיבות הליך זה ודואגים לעבור אותו באחד ממכוני הרישוי הפזורים ברחבי הארץ. 

המדריך שלפניכם מאפשר לנהגים חדשים ואחרים לקבל תמונה רחבה וברורה יותר בכל הנוגע לשאלה מה צריך להביא לטסט לרכב, כמו גם לשאלות אחרות שעולות, דוגמת מה בדיוק בוחנים בטסט לרכב ומה כוללת הכנה לטסט שניתן לבצע. 

קיימות חברות רבות המציעות הכנת הרכב לטסט ואף שליחת מיופה כוח מטעם החברה בכדי שיעביר את הרכב שלכם טסט. באתר SOLO תוכלו להזמין שירות הכולל איסוף הרכב מהבית לבדיקת הטסט במכון הרישוי, ואף במידה ומתגלים ליקויים טכניים, נציג החברה יצור קשר עם בעל הרכב ויאשר מולו תיקון הליקויים באחד ממוסכי SOLO וביצוע בדיקה חוזרת, זאת בכדי להשיב עוד באותו יום את הרכב ללקוח לאחר שעבר טסט ותקין. בנוסף ניתן להזמין מ-SOLO שירות טיפול תקופתי הכולל גם ביצוע בדיקת טסט.

מדריך הכנה לטסט לרכב: מה להביא ואיך עוברים אותו?

מדריך הכנה לטסט לרכב יאפשר לכם להכין מראש את הרכב והמסמכים הדרושים וזאת בכדי שתוכלו לבצע את ההליך בצורה המהירה והנוחה ביותר. 

 

אלו מסמכים צריכים לטסט לרכב?

הגעה למכון הרישוי מצריכה הבאה של מספר מסמכים בכדי לעבור את הטסט בהצלחה. המסמכים הנדרשים כוללים ביטוח חובה בתוקף, תעודה מזהה של בעל הרכב הרשום ברישיון הרכב ואגרת רישוי ששולמה מראש למשרד התחבורה (אותה ניתן לשלם כיום גם דרך אתר האינטרנט של משרד התחבורה ולא רק באמצעות דואר ישראל). הזמנת שירות בדיקת טסט באתר SOLO כוללת למעשה את תשלום האגרה ובכך תימנעו מטרחה מיותרת.

במקרים ובעל הרכב שלח נציג מטעמו שיעביר עבורו את הטסט, בין אם מדובר על בן משפחה או חבר ובין אם על נציג מטעם חברת SOLO המעניקה את השירות, על בעל הרכב לשלוח את אותו נציג עם ייפוי כוח חתום (ייפוי הכוח מובנה כחלק מאגרת הרישוי) וצילום תעודה מזהה של בעל הרכב (תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון). 

לצד מסמכי החובה שהצגנו כאן, ישנם מספר יוצאי דופן שחשוב להכיר. אחד מהם נוגע לרכבים הנמצאים לפחות 15 שנה על הכביש. במקרים אלו עליכם להצטייד גם באישור תקינות מערכת הבלמים, כשאישור זה חובה שיגיע ממוסך מורשה משרד התחבורה. 

לרכבים הנמצאים לפחות 15 שנים על הכביש (נכון ליולי 2022 מדובר על רכבים הנמצאים על הכביש מ-2007 ואף שנים קודם) קיים מקדם שחיקה רחב יותר באופן טבעי. מקדם שיש בו להביא לשחיקה מתמדת של מערכות הרכב השונות, כשמערכת הבלמים נחשבת למערכת משמעותית לבטיחות הרכב ונוסעיו. כידוע, למצב הבלמים ברכב משמעות קריטית בכל הנוגע למרחק העצירה של הרכב. מערכת בלמים שחוקה תוביל לכך שהרכב לא יעצור מספיק מהר, לבטח במקרים בהם אנו נאלצים לבצע עצירת חירום. 

 

מה בודקים בטסט לרכב?

לאחר שעברנו על מה צריך להביא לטסט לרכב, חשוב אף להבין מה בדיוק בודקים הבוחנים בטסט. מדובר בעצם על מסלול שהרכב עובר במכון הרישוי, כשהנהג נמצא באותה עת ברכב ופועל על פי הוראות הבוחנים. 

בדיקה מקיפה נעשית למערכת התאורה והאיתותים ברכב. הבוחן האחראי על חלק זה יבקש מכם להפעיל את התאורה והאיתותים להם אתם זקוקים בעת נהיגה. בדיקה זאת אף תכלול בדיקה של האורות הגבוהים, כמו גם בחינה האם התאורה מספקת ולא חלשה מידי. 

בדיקה משמעותית וחשובה נעשית למערכת הבלמים של הרכב. כפי שכבר ציינו קודם, רכבים הנמצאים יותר מ-15 שנים על הכביש מצריכים אף אישור תקינות מערכת הבלמים, זאת לצד אותה בדיקה פיזית שנעשית על ידי בוחן מוסמך. 

בדיקה נוספת שנעשית לוקחת בחשבון את הימים הגשומים בישראל והיא כוללת בדיקה תקינות של המגבים הקדמיים שלכם. תפקוד לא תקין של המגבים או מקרים בהם המגבים שחוקים ובלויים (בחלק מהמקרים מדובר בשחיקה של הגומי שאמור לגרוף את המים לצדדים) יובילו לדרישה של הבוחן להחליף אותם וזאת בכדי לעבור את הטסט בהצלחה. ההמלצה עבור הנהגים היא לדאוג לסט נוסף של מגבים ברכב, כך שבמידת הצורך יהיה ניתן להחליפם במקום ולהמשיך בטסט. 

חלק נוסף בטסט כולל בדיקה של ההגה ומערכת הצירים ברכב. מקרים בהם ההגה מגלה סימני "קשיחות" או כל "התנהגות" אחרת שאינה תקינה, תוביל למסקנה של הבוחן כי מדובר בכשל של חלק זה המצריך טיפול, שרק לאחריו תוכלו לגשת שוב לטסט על מנת לעבור אותו בהצלחה. 

מה עוד נבדק ואינו חומק מעייניהם של הבוחנים בטסט? בדיקה של כלל הצמיגים ברכב, כשבדיקה זו אמורה לכלול גם את הצמיג הרזרבי. הבדיקה בוחנת האם הצמיגים שחוקים, שאין בהם סדקים, חריצים, חורים או כל פגם נוסף שיש בו להוביל את הבוחן לפסול אותם. לצד הצמיגים, נעשית בחינה הנוגעת לכיוון הגלגלים האחוריים והקדמיים. במידה ואילו אינם מכוונים אתם תצטרכו להישלח לביצוע של כיוון פרונט וגלגלים במוסך. 

בחינה אחרת מתייחסת לגזים שהרכב פולט לאוויר. בבדיקה זו הבוחן מוודא שהרכב אינו פולט כמות רבה מידי של גזים רעילים. גם כאן, פליטה לא מבוקרת של גזים רעילים תביא לפסילה של הרכב. 

בחינות אחרות נוגעות אף לציוד הרכב. בין אם מדובר על לוחות רישוי תקינות וחובת המצאות של ציוד, דוגמת גלגל רזרבי, מגבה, משולש אזהרה, אפוד זוהר ואפילו פח אשפה בחלל הרכב. 

מה כוללת הכנה לטסט?

במסגרת שירות זה ניתן דגש על הדברים הנוגעים לטסט שאותם תיארנו קודם. מטרתו של המוסך לאתר מבעוד מועד כשלים, במידה ואלו קיימים, שיכולים להביא לפסילה של הרכב בטסט. כך, בעצם, יהיה ניתן לטפל באותם כשלים לפני הטסט ולהימנע ממצב בו הרכב נכשל ומצריך אותנו לפנות למוסך לתיקון הליקויים. 

במקרים ובהם מדובר ברכבים שנמצאים על הכביש מספר מועט של שנים, יש והכנה לטסט איננה הכרחית וכדאי לגשת ישירות לטסט. במקרים אחרים, בהם מדובר ברכבים שנמצאים מספר שנים על הכביש, או שיש ומדובר ברכבים שבטווח הזמן הקצר עברו קילמוטרז' גדול (למשל – מוניות ורכבי הסעות) ההמלצה הגורפת היא כן להעביר את אותם רכבים הכנה לטסט. 

נקודה נוספת שחשוב לקחת בחשבון היא העובדה שלא פעם אותה הכנה לטסט יכולה להוביל לאיתור בעיה ברכב שלכם עוד בשלב מוקדם יחסית. שלב בו התיקון יהיה מינורי ועלותו תהיה נמוכה. זאת לעומת מצב בו נמנעתם מביצוע של הכנה לטסט וגילוי הבעיה היה בשלב מאוחר שהצריך טיפול יקר וארוך יותר לרכב שלכם. 


 

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button